יושב ראש הכנסת בעבר ? – עזרה עם פתרון תשחצים או תשבצים

יושב ראש הכנסת בעבר

יושב ראש הכנסת הוא אחד התפקידים המרכזיים במערכת השלטון בישראל. מדובר באדם שמשרת בראשות הכנסת, הגוף המחוקק במדינה. במהלך השנים כיהנו בתפקיד זה מספר דמויות בולטות, שכל אחת מהן תרמה בדרכה לפיתוח הדמוקרטיה הישראלית. הכס הנוכחי בתפקיד הוא מיקי לוי, אך ישנם גם קודמים שהשאירו חותם משמעותי.

תפקיד יושב ראש הכנסת

תפקידו של יושב ראש הכנסת הוא לדאוג לפיקוח על עבודת הכנסת, לנהל את ישיבות הכנסת, ולהבטיח שיתקיימו דיונים פרודוקטיביים. הוא גם משמש כנציג הכנסת מול הנשיא והגופים האחרים במדינה. פועלו של יושב ראש הכנסת משפיע על התחום הפוליטי והחוקתי בישראל.

יושבי ראש הכנסת הבולטים

  • יורם ארידור – 3 מילים, 12 אותיות: כיהן בשנים 1981–1984. היה חבר מרכז הליכוד ובעל השפעה רבה על הכיוונים המדיניים ולגבי סוגיות פנים רבות.
  • אביגדור ליברמן – 3 מילים, 15 אותיות: כיהן בשנים 2019–2020. מהלך בחיים הפוליטיים שלו כולל תמורות רבות והקשרים עם מפלגות שונות.
  • שולי מועלם – 3 מילים, 12 אותיות: נבחרה לתפקיד בשנים 2014–2015. נודעה בזכות פעולתה לקידום סוגיות של זכויות נשים ומשפחות חדשות.
  • יולי אדלשטיין – 3 מילים, 12 אותיות: כהן בתפקיד בשנים 2013–2020. קשרים קרובים עם המפלגות הקואליציוניות והשפעתו הרבה בנושאים לאומיים.

סיכום

יושב ראש הכנסת הוא דמות קרדינלית במערכת השלטונית של מדינת ישראל. כל יושב ראש מביא עימו גישה ופוליטיקה ייחודיות, והשפעתם נותרת רלוונטית שנים רבות לאחר סיום כהונתם. המידע הנוגע לשמותיהם ולתפקידיהם חיוני, הן למתחילים והן למומחים בתחום הפוליטיקה בישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top